Най-глупавото оправдание

Хората са идиоти! И като такива има склонност да измислят всевъзможни причини да оправдаят идиотизма си.

Любимото ми оправдание е „Аз знам кое е добре за мен. То може да е различно от това, което е добре за теб!“ И въпреки че, има доста случаи когато това може и да е наистина валидна причина да правиш нещо различно, аз съм дълбоко убедена, че това изречение е плод на най-костеливия човек на света. Почти целият ни свят е изграден на правила, които ако не се спазват системата просто рухва. „Но не, аз ще я заобиколя, защото твоето правило не е моето правило.“

Това е целият ни проблем като индивид, като общност, като човечество. Никога не спазваме баланса. И защо трябва? Човекът, ооо, той е една съвършена форма на еволюцията, толкова гениална, че може да заобиколи всякакви правила. Даже и да измисли нови. И не само нови. По-добри.

Нека вземем, например, спортът като част от ежедневието на всеки човек. Човек е роден да се движи – цялото му тяло е устроено така, че да се развива и подобрява с увеличаването на разнообразието и обема на движенията и храненето му. Съвършената машина за адаптация към физическо оцеляване. Природно правило – „Движението е здраве.“ Точка. Ама наистина точка. Даже удивителна. Но какво правят хората – седят, лежат, возят се, почиват се, релаксират.

99 % от моето обкръжение от хора са такива, които не спортуват активно. Останалия един процент е от хора, които или спортуват много активно или поне няколко пъти в седмицата. И нека ви кажа, че между двете групи има огромна разлика в начина на мислене, поведение и здраве.

От онези, от по-големия процент, съм чувала всичко. Наистина. Абсурдни неща. И сега като се сещам за някои от тях, кръвта ми се стича в главата и агресията набира скорост. Едно от най-абсурдните неща е горе-споменатото оправдание. „Спортът не е за мен. Това, че на теб ти се отразява добре и ти се чувстваш добре, не значи че и аз ще се почувствам добре!“ Спорила съм с часове. Спорила съм с много хора. След това просто се отказах и почнах да наблюдавам. С годините просто затвърждавах правотата си. Но и те – ината си. И това е нещо, което не разбирам. Не приемам. Не че трябва. Просто се чудя…

Природата ни е устроила да се движим, да спортуваме, да развиваме тялото си. Учените са го потвърдили, отдавайки цели животи на изследвания. Но неееее. „Твоето правило не е правило за мен.“ Е, да, но моето правило не е мое. То е на природата. Не можеш да се бориш с него. Аз само го практикувам и защитавам. То няма нужда от мен да го доказвам. То се доказва само.

Не искаш да спортуваш? А искаш ли да ставаш сутрин от леглото и да се чувстваш скован като старец? Не искаш да спортуваш? А искаш ли проблеми с теглото? Не искаш да спортуваш? А искаш ли проблеми с кръвното? Не искаш да спортуваш? А искаш ли да си вечно уморен? Не искаш да спортуваш? А искаш ли да си неспособен да вдигнеш пазарските си чанти? Не искаш да спортуваш? А искаш ли да боледуваш? Искаш ли винаги да си слаб? Искаш ли винаги да бъдеш побеждаван? Искаш ли винаги да гледаш със завист всеки, който е излязъл да потича в парка? Искаш ли да се секваш всеки път щом ти се наложи да вдигнеш нещо тежко? Искаш ли винаги да си пълен с отровите на деня? Искаш ли винаги да си изморен? Искаш ли винаги да си стресиран? Искаш ли на 50 години да си в тялото на 100 старец? Искаш ли да умираш бавно от най-различни болести? Не искаш? Или тези причини не стигат? А какво стига? Наистина да си болен, може би.

Спортът_е_здраве

Е, имам новина. Обуй са маратонките и иди да потичаш. Светът ще стане различно място. Ще стане по-добро, защото едно същество си е отворило очите, погледнало се е в огледалото и е видяло едно мързеливо и бавно умиращо тяло, което се е устремило към своето изцеление.

„Спортът не бил за мен!“ Я, стига, моля ви се…

Вашият коментар

